Geplaatst: Di Okt 13, 2009 6:48 pm Onderwerp: BlackBerry Bold 9000 als extern modem
Hallo,
Ik wil mijn BlackBerry Bold 9000 als Bluetooth modem gebruiken bij mijn notebook. In sommige gevallen wil ik gewoon onderweg of tijdens vakanties even met mijn notebook het internet op voor internetbankieren of wat andere zaken regelen die met de BlackBerry zelf niet/moeilijk gaan.
Vroeger gebruikte in diverse Nokia GSM toestellen en dat was geen probleem.
Ik heb firmwareversie 4.6 en DesktopManager 5.0.0.11.
Natuurlijk heb ik een Bluetoothkoppeling gemaakt en mijn Dell notebook en de BlackBarry 'zien' elkaar goed. Ook is een COM-poort geïnstalleerd en de bijbehorende modem is bij de netwerkinstellingen zichtbaar. Alle andere zaken zoals te kiezen telefoonnummers en wachtwoord zijn juist ingesteld.
Als ik contact wil maken belt het modem in op het netwerk van KPN. Daarna volgen wat controles eb verificaties en volgt de foutmelding:
"692: Er is een hardwarefout opgetreden in de modem (of een ander verbindingsapparaat)".
Als ik bij de netwerkinstellingen kies voor "Eigenschappen" en dan op tabblad [Netwerk] dan kan je bij "Type inbelserver" kiezen tussen
- PPP: Windows 95/98/NT4/2000, Internet
- SLIP: Unix-verbinding
Bij de Nokia''s werkte de PPP-keuze altijd goed, maar bij de BB niet.
Soms werkt de SLIP, je komt dan wel het netwerk van KPN in, maar kan dan niets: geen internet en dergelijke.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
En..... is een OPLOSSING?
Is dit verhaal al gemakkelijker geworden bij de nieuwe modellen van Blackberry? Wil graag de blackberry bold 9700 hebben http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoons/BlackBerry-Bold-9700.prod?sku=958962 en ga ook af en toe via m'n laptop internetten omdat ik veel onderweg ben. Ben alleen geen echte held met techniek dus het moet wel gemakkelijk gaan allemaal..